VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
webového sídla www.zdraviex.sk(I)
Definície základných pojmov
(1)
Portál je webová
sídlo www.zdraviex.sk
vrátane všetkých jej prípadných subdomén.
(2)
Prevádzkovateľom
Portálu je spoločnosť Biostabil s.r.o.,
so sídlom Jašíková 18, Bratislava, IČO: 50 050 273, zapísaná
v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.:
108884/B. Kontakt: e-mail:
info@zdraviex.sk
(3)
Všeobecné podmienky sú
tieto všeobecné obchodné podmienky využívania internetového portálu
zdraviex.sk.
(4)
Užívateľ je fyzická
osoba, ktorá sa zaregistruje, resp. má záujem sa zaregistrovať na Portáli
v súlade s týmito Všeobecnými podmienkami.
(5)
Autorský zákon je
zákon č. 618/2003 Z.z. o autorskom práve a právach súvisiacich
s autorským právom.
(6)
Zákon o ochrane osobných
údajov je zákon č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov
v znení neskorších predpisov.
(II)
Úvodné ustanovenia
(7)
Portál je databázou v zmysle ustanovenia
§ 72 a nasl. Autorského zákona. Akékoľvek nakladanie s autorskými
právami sa riadi Autorským zákonom. Autorské práva k informáciám
a článkom na Portáli náležia výlučne Prevádzkovateľovi.
(8)
Užívateľ berie na vedomie, že:
(a) všetky
autorské práva, vrátane softvérových licencií, patenty, úžitkové vzory,
vynálezy, priemyselné vzory, dizajny, ochranné známky, know-how, resp. ďalšie
práva duševného vlastníctva vzťahujúce sa k Portálu patria výlučne
Prevádzkovateľovi. Používaním Portálu Užívateľ nezískava akékoľvek práva
vzťahujúce sa k Portálu.
(b) komplexný
obsah zverejňovaný na Portáli bez ohľadu na autorstvo zverejnených informácií
plní vždy len informačno - poradenskú funkciu a v žiadnom prípade
nenahrádza poskytovanie odbornej lekárskej a zdravotníckej starostlivosti,
alebo prácu lekárskych a zdravotníckych odborníkov.
(c) Portál
môže obsahovať informácie vzťahujúce sa k rôznym zdravotným rizikám,
chorobám, lekárskym postupom a kondičným podmienkam. Tieto informácie majú
len informatívno - poradenský charakter a nemôžu byť a ani nie sú
mienené ako náhrada za odbornú zdravotnú či inú starostlivosť.
(9)
Užívateľ získa prístup k službám Portálu
a je oprávnený služby užívať iba na základe vykonanej registrácie.
(10) Užívateľ
je povinný sa pred registráciou na Portáli zoznámiť s Všeobecnými
podmienkami a vyjadriť s nimi výslovný súhlas v rámci registrácie. Osoba, ktorá
nesúhlasí s Všeobecnými podmienkami, je povinná zdržať sa registrácie a
používania služieb.
(11) Vzťahy
medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom sa okamihom registrácie Užívateľa na Portáli
riadia týmito Všeobecnými podmienkami a prípadne aj aktuálnymi
cenníkmi/akciovými ponukami Prevádzkovateľa zverejnenými na Portáli. V prípade
že dôjde medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom k uzavretiu zmluvy
o poskytovaní služieb, Všeobecné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou
tejto zmluvy.
(12) K uzavretiu
zmluvy o poskytovaní služieb medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom
dochádza v okamihu doručenia emailu Užívateľovi, v ktorom Prevádzkovateľ
potvrdzuje prijatie platby a sprístupnenie služby v súlade s týmito
Všeobecnými podmienkami. V prípade, že Prevádzkovateľ v rámci
akciovej ponuky poskytne dočasný bezplatný prístup k svojim službám Užívateľovi
iba na základe vykonania registrácie, zmluva medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom
vznikne okamihom sprístupnenia služieb Prevádzkovateľa. Takto vzniknutá
zmluva uzatvorená na dobu trvania akcie sa taktiež riadi týmito Všeobecnými
podmienkami.
(III) Registrácia
(13) Užívateľ
získa prístup k službám iba na základe registrácie, ktorá je spravidla
realizovaná odoslaním elektronického formulára prostredníctvom Portálu.
V osobitných prípadoch je však možné registráciu realizovať tiež e-mailom
alebo telefonicky prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v bode (2)
týchto Všeobecných podmienok.
(14) Registrácia
užívateľa je prístupná v určenej časti na Portáli. Užívateľ vyplní
formulárom požadované údaje, oboznámi sa s Všeobecnými podmienkami
využívania Portálu a vyjadrí s nimi súhlas.
(15) Odoslanie
registračného formulára Užívateľom je prejavom slobodnej a vážnej vôle Užívateľa.
Odoslaním registračnej žiadosti Užívateľ potvrdzuje, že súhlasí s Všeobecnými
podmienkami, že sa zoznámil s ich znením platným v čase odoslania žiadosti a že
sa týmito Všeobecnými podmienkami riadia zmluvné vzťahy medzi Prevádzkovateľom
a Užívateľom.
(16) Registráciu
Užívateľa Prevádzkovateľ potvrdí zaslaním potvrdzujúceho emailu.
(17) Prevádzkovateľ
si vyhradzuje právo v rámci akciovej ponuky poskytnúť dočasný bezplatný prístup
k niektorým alebo všetkým svojim službám. Tento bezplatný prístup je iba
dočasný, jeho trvanie závisí od konkrétnej akciovej ponuky zverejnenej na Portáli.
Počas tohto skúšobného prístupu má Užívateľ
možnosť vyskúšať si služby Prevádzkovateľa. Ak však chce Užívateľ pokračovať v
užívaní služieb po uplynutí určenej doby, jeho prístup k nim je podmienený
vykonaním objednávky služieb a zaplatením ceny prístupu podľa aktuálneho
cenníka.
(IV) Objednávka
služieb a vykonanie platby
(18) Objednávku
služieb môže Užívateľ vykonať po prihlásení sa do svojho účtu na Portáli. Pri
každom type služby je uvedená jej cena podľa aktuálneho cenníka.
(19) Užívateľ
si v rámci objednávky vyberie spôsob platby za služby. Za prístup
k službám môže zaplatiť: (i) po vykonaní objednávky bankovým prevodom
(podľa údajov na predfaktúre, ktorá mu bude doručená elektronicky), alebo (ii) počas
vykonávania objednávky platobnou kartou.
(20) Odoslanie
objednávky služieb Užívateľom je ponukou na uzavretie zmluvy s Prevádzkovateľom
za cenu uvedenú v aktuálnej cenovej ponuke. Je prejavom slobodnej a vážnej
vôle Užívateľa. Odoslaním objednávky služieb Užívateľ potvrdzuje, že súhlasí s
Všeobecnými podmienkami, že sa zoznámil s ich znením platným v čase odoslania
žiadosti a že sa týmito Všeobecnými podmienkami, ktoré sú obsahovo
neoddeliteľnou súčasťou zmluvy, riadia zmluvné vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom.
(21) Prevádzkovateľ
Užívateľovi zároveň, v závislosti od Užívateľom zvoleného spôsobu platby,
odošle Užívateľovi prostredníctvom elektronickej pošty (i) preddavkovú faktúru
v prípade, ak si Užívateľ vybral zaplatenie za služby bankovým prevodom,
alebo (ii) faktúru v prípade, že Užívateľ za službu zaplatil platobnou
kartou. Potvrdenie prijatia objednávky služieb nie je prijatím návrhu na
uzavretie zmluvy ale potvrdením, že Prevádzkovateľ obdržal Užívateľov návrh na
uzavretie zmluvy.
(22) Preddavková
faktúra je podkladom pre vykonanie platby Užívateľom za poskytnutie prístupu
k službám. Po úhrade fakturovanej čiastky a jej pripísaní na bankový
účet Prevádzkovateľa bude Užívateľovi na emailovú adresu uvedenú
v objednávkovom formulári odoslaný e-mail potvrdzujúci obdržanie platby Prevádzkovateľom
spolu s faktúrou.
(23) Užívateľ
sa zaväzuje riadne a včas zaplatiť cenu za objednané služby a to najneskôr
k dátumu splatnosti preddavkovej faktúry. Dňom zaplatenia ceny sa rozumie deň
pripísania čiastky ceny v prospech bankového účtu Prevádzkovateľa.
(V) Podmienky
poskytovania služieb
(24) Cena
za prístup k službe je vždy stanovená podľa aktuálneho cenníka dostupného
na Portáli. Prevádzkovateľ je oprávnený meniť cenník, štruktúru aj výšku cien
za služby a poskytovať Užívateľom rôzne cenové akcie (zľavy).
(25) Užívateľovi
bude za prístup k objednaným službám fakturovaná cena podľa cenníka Prevádzkovateľa
aktuálneho v čase odoslania objednávky Užívateľom.
(26) Za
opätovné zriadenie prístupu k službám (po uplynutí doby, na ktorú bol
v zmysle objednávky Užívateľovi zriadený prístup) bude Užívateľovi po jeho
súhlase s obnovením služby účtovaná cena stanovená v aktuálnom cenníku Prevádzkovateľa
za žiadané služby. Poskytovanie služieb bude Užívateľovi obnovené na základe
postupu popísaného v týchto Všeobecných podmienkach.
(27) Prevádzkovateľ
je povinný bez zbytočného odkladu po
pripísaní vyfakturovanej čiastky v prospech jeho účtu sprístupniť Užívateľovi
služby v rozsahu Užívateľovej objednávky. Umožnením prístupu Užívateľa
k službám sa objednané služby považujú za dodané.
(28) Prevádzkovateľ
bez zbytočného odkladu po pripísaní vyfakturovanej čiastky v prospech jeho účtu
a sprístupnení služby Užívateľovi odošle Užívateľovi na ním poskytnutú
e-mailovú adresu informáciou o sprístupnení služby. Doručením tohto
potvrdzujúceho e-mailu Užívateľovi dochádza k uzavretiu zmluvy.
(29) Potvrdzujúci
e-mail bude Užívateľovi doručený spolu s kópiou Všeobecných podmienok platných
v čase uzavretia zmluvy. Zaslaním tohto potvrdzujúceho emailu a kópie
Všeobecných podmienok Prevádzkovateľ poskytne Užívateľovi potvrdenie
o uzavretí zmluvy a zmluvné podmienky na trvanlivom médiu, čim si
splní svoju informačnú povinnosť, ktorú má voči spotrebiteľom v zmysle zákona
č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení ďalších predpisov
a ostatným príjemcom služby informačnej spoločnosti v zmysle zákona č.
22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o
štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.
(30) Užívateľ
je povinný oboznámiť sa s Všeobecnými podmienkami ako aj obsahom služby
pred začatím využívania služieb, teda pred registráciou, resp. v čase
registrácie na Portáli a vyjadriť s nimi súhlas. Obsah Všeobecných
podmienok mu je opätovne pripomenutý aj v čase odoslania objednávky služieb.
(31) Užívateľ
sa už okamihom registrácie zaväzuje, že bude službu užívať v súlade
s Všeobecnými podmienkami, právnymi predpismi a prípadne aj pokynmi Prevádzkovateľa.
(32) Užívateľ
udelením súhlasu s týmito Všeobecnými podmienkami zároveň súhlasí so
spracovaním jeho osobných údajov Prevádzkovateľom pre prípady uvedené v týchto
Všeobecných podmienkach.
(33) Užívateľ
súhlasí s tým, že Prevádzkovateľ je oprávnený v priebehu poskytovania služby
zmeniť podmienky poskytovania služby, teda Všeobecné podmienky, vrátane cenníka
a že je oprávnený poskytovať zľavy resp. cenové akcie.
(34) Užívateľ
sa zaväzuje uviesť v registračnej žiadosti a objednávke služieb
pravdivé, úplné a presné údaje a oznámiť Prevádzkovateľovi všetky zmeny svojich
identifikačných údajov poskytnutých v žiadosti; v prípade neoznámenia týchto
zmien sú rozhodujúce údaje uvedené v žiadosti a Užívateľ zodpovedá za prípadne
vzniknutú škodu.
(35) Užívateľovi
je na základe zmluvy poskytnutý prístup k objednaným elektronickým službám
vymedzeným v týchto Všeobecných podmienkach a to na určité časové obdobie.
Služby spočívajú primárne v prístupe Užívateľa k obsahu databáz
umiestneným na Portáli.
(36) Užívateľ
je po dobu poskytovania služby Prevádzkovateľom oprávnený používať služby ako
aj predmety ochrany práva duševného vlastníctva sprístupnené Prevádzkovateľom v
rámci služby osobne a pre vlastnú potrebu, a to výlučne prostredníctvom
prístupu k službe v rozsahu uvedenom v zmluve a Všeobecných podmienkach.
Toto oprávnenie je neprenosné.
(37) Užívateľ
sa zaväzuje, že nezasiahne do autorských práv k autorským dielam alebo iným
predmetom ochrany práv duševného vlastníctva umiestnených na Portáli, najmä ich
nebude užívať a sprístupňovať verejnosti inak, než stanovujú tieto Všeobecné
podmienky.
(38) Užívateľ
nemá právo poskytnúť, ani postúpiť, ani prenajímať, ani požičiavať, ani inak
poskytovať tretím osobám povolenie na prístup k Službe úplne alebo čiastočne,
trvalo alebo dočasne, odplatne či bezodplatne bez predchádzajúceho písomného
súhlasu Prevádzkovateľa.
(39) Užívateľ
je povinný zabezpečiť svoje identifikačné a registračné údaje (vrátane hesiel)
pre prístup k službe pred zneužitím, najmä ich neposkytnúť tretej osobe.
(40) Užívateľ
sa zaväzuje, že nebude služby Prevádzkovateľa meniť, blokovať alebo inak
narúšať, preťažovať či poškodzovať ich dobré meno alebo dobré meno Prevádzkovateľa.
(41) Užívateľ
je povinný oznámiť Prevádzkovateľovi bez zbytočného odkladu všetky vady
poskytovania služby podľa týchto Všeobecných podmienok a bezodkladne ohlásiť Prevádzkovateľovi
všetky jemu známe skutočnosti, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť poskytovanie
služby Prevádzkovateľom.
(42) Prevádzkovateľ
poskytuje Užívateľovi právo používať služby Portálu v dohodnutom rozsahu
a v súlade s týmito Všeobecnými podmienkami.
(43)
Prevádzkovateľ má
výhradné právo k akémukoľvek zásahu do Portálu, vrátane zmeny poskytovania služby
a týchto Všeobecných podmienok, a to bez predchádzajúceho oznámenia Užívateľovi
či jeho súhlasu.
(44) Prevádzkovateľ
má právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie služby z akýchkoľvek
dôvodov (napr. nutnej správy, údržby, opravy) aj bez dôvodu, a to bez
predchádzajúceho oznámenia Užívateľovi či jeho súhlasu. Prevádzkovateľ tak má
právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie služieb, odstrániť obsah Užívateľov
a zablokovať prístup Užívateľa k službe najmä pri zneužití služby alebo
podozrení zo zneužitia služby Užívateľom, či treťou osobou, rovnako tak v
ostatných prípadoch podstatného porušenia povinností užívateľa daných
Všeobecnými podmienkami alebo právnymi predpismi.
(45) Prevádzkovateľ
je oprávnený sprístupňovať na Portáli reklamu.
(VI) Zodpovednosť
Prevádzkovateľa za vady a škodu
(46) Prevádzkovateľ
zodpovedá Užívateľovi za umožnenie prístupu k službám v rozsahu podľa zmluvy
a Všeobecných podmienok a za to, že je oprávnený predmetné služby prostredníctvom
Portálu poskytnúť.
(47) Prevádzkovateľ
výslovne upozorňuje Užívateľa a Užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že:
(a)
informácie sprístupňované Prevádzkovateľom
prostredníctvom Portálu nie sú záväzné a majú informatívny charakter;
(b)
Prevádzkovateľ nezodpovedá a neposkytuje Užívateľovi
žiadnu záruku za nepretržité alebo bezchybné fungovanie Portálu, za nepretržité
alebo bezchybné poskytovanie služieb, ich neustálu dostupnosť, ani rýchlosť
pripojenia, ani za to, že budú vhodné pre Užívateľom zamýšľaný účel;
(c)
Užívateľ užíva službu na vlastnú zodpovednosť
a riziko a nesie všetky náklady na použitie komunikačných prostriedkov na
diaľku potrebných na použitie služieb Prevádzkovateľa.
(48) V
prípadoch prerušenia alebo obmedzenia poskytovania služby z dôvodov na strane Prevádzkovateľa
je zodpovednosť Prevádzkovateľa voči Užívateľovi obmedzená len na zodpovednosť
obnoviť poskytovanie služby; túto povinnosť Prevádzkovateľ nemá v prípade
zastavenia poskytovania služby. Užívateľovi nepatrí právo uplatňovať iné nároky
z práva zo zodpovednosti za vady, ani za škodu.
(VII) Trvanie
zmluvy
(49) Zmluva
je uzavretá na dobu určitú a to na obdobie od 1-12 mesiacov,
v závislosti od Užívateľovej objednávky.
(50) Zmluvný
vzťah zaniká v prípadoch stanovených zákonom a týmito Všeobecnými
podmienkami, najmä uplynutím času, na ktorý bola zmluva uzavretá
alebo odstúpením od zmluvy.
(52) Zrušením
alebo zánikom zmluvy zanikajú všetky oprávnenia Užívateľa na používanie služby.
(VIII) Ochrana
osobných údajov
(53) Prevádzkovateľ
spracúva osobné údaje Užívateľov v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov
a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov.
(54) Prevádzkovateľ
spracúva nasledovné osobné údaje užívateľa: meno, priezvisko, adresa, e-mailová
adresa, telefónne číslo, pričom Užívateľ je povinný Prevádzkovateľovi poskytnúť
svoje meno, priezvisko, adresu, e-mailovú adresu.
(55) Osobné
údaje Užívateľa Prevádzkovateľ spracúva primárne
na základe Zákona o ochrane osobných údajov v rozsahu nevyhnutnom na
plnenie zmluvy, v ktorej Užívateľ vystupuje ako jedna zo zmluvných strán,
resp. v rozsahu nevyhnutnom v predzmluvných vzťahoch. Účelom
spracovania osobných údajov Užívateľa je realizácia práv a povinností Prevádzkovateľa
a Užívateľa z ich zmluvných, resp. predzmluvných vzťahov, a teda
riadne poskytovanie služieb Prevádzkovateľa.
(56) V
rozsahu v ktorom Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje nad rámec právneho
základu, spracúva Prevádzkovateľ osobné údaje Užívateľa na základe jeho súhlasu
v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov.
(57) Účelom
spracovania osobných údajov Prevádzkovateľom je poskytovanie služieb Portálu.
(58) Poskytnuté
osobné údaje sú spracované iba Prevádzkovateľom alebo ním určeným
sprostredkovateľom.
(59) Užívateľ
berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje uviesť správne a pravdivo a že je povinný bez
zbytočného odkladu Prevádzkovateľa informovať o zmenách svojich osobných
údajov alebo o potrebe ich doplnenia. Uvedením svojich osobných údajov Prevádzkovateľovi
Užívateľ potvrdzuje, že ide o správne a pravdivé údaje.
(60) Užívateľ
má v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov právo vyžadovať od Prevádzkovateľa
na základe písomnej žiadosti potvrdenie, či o ňom Prevádzkovateľ spracúva
osobné údaje, aké údaje o ňom Prevádzkovateľ spracúva ako aj zdroj týchto
údajov. Má taktiež právo žiadať Prevádzkovateľa o opravu alebo likvidáciu
svojich osobných údajov za podmienok stanovených zákonom o ochrane
osobných údajov. Užívateľ môže ďalej u Prevádzkovateľa namietať voči
spracovaniu svojich osobných údajov ktoré boli/môžu byť použité na účely
priameho marketingu bez jeho súhlasu. Prevádzkovateľ vybaví žiadosť Užívateľa
do 30 dní od doručenia písomnej žiadosti Užívateľa.
(IX) Záverečné
ustanovenia
(61) Právne
vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom výslovne neupravené týmito
Všeobecnými podmienkami sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky,
najmä príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník,
v znení neskorších predpisov, zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník
v znení neskorších predpisov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi
predpismi Slovenskej republiky.
(62) Prevod
práv a povinností Užívateľa zo zmluvného vzťahu na tretie osoby je možný len s
predchádzajúcim písomným súhlasom Prevádzkovateľa.
(63) Aktuálne
znenie Všeobecných podmienok je vždy prístupné na internetovej adrese: https://zdraviex.sk.
(64) Zmeny
poskytovania služby a Všeobecných podmienok a dátum účinnosti aktuálneho znenia
Všeobecných podmienok bude Užívateľovi oznámené elektronicky ich zverejnením na
Portáli Ak Užívateľ najneskôr štrnásť (14) dní od oznámenia o zmenách
poskytovania služby alebo Všeobecných podmienok výslovne písomne nevyjadrí svoj
nesúhlas s takýmito zmenami, považujú sa zmeny za odsúhlasené Užívateľom a sú
voči nemu účinné dňom účinnosti zmeny. Užívateľ má právo zmluvu ako aj užívanie
služby písomne formou doporučeného listu vypovedať do štrnástich (14) dní odo
dňa oznámenia o zmenách.